Menu Close

Integruota diena „Lietuvių mėnraščiui „Aušra“ 140 metų“

140 metų vertingam Mažosios Lietuvos kultūros paveldui – mėnraščiui „Aušra“. Šis leidinys labai ženkliai prisidėjo prie tautinio atgimimo žadinimo ir yra aktualus jaunajai kartai, todėl nieko nuostabaus, kad mokykloje vyko integruota diena, skirta „Aušros“ 140-mečiui paminėti.

Pradinių klasių mokiniai lankėsi bibliotekoje, vartė laikraščių komplekto „Aušros“ tomus, susipažino su turiniu, iliustracijomis, raštu. Kūrė titulinį laikraščio lapą, skirtą mėnraščio „Aušra“ 140-mečiui. Sužinojo, kas buvo laikraščio redaktoriai, kur jį leido, kaip buvo platinamas, užsirašė keletą įdomesnių faktų.

„Aušra“ ne tik žadino lietuvių patriotiškumą, bet ir atliko didžiulę švietėjišką veiklą. Laikraštyje netrūko straipsnių apie žymius lietuvių gydytojus, išradėjus, veikė praktinių patarimų skyrelis. „Aušroje“ buvo spausdinami reikšmingiausi to meto grožiniai kūriniai. Tarp jų ir A. Baranausko poema „Anykščių šilelis“. Todėl per biologijos pamokas mokiniai ieškojo kokios organizmo rūšys šiame kūrinyje paminėtos ir kūrė iliustracijas pagal pasirinktus ketureilius.

Lietuvių kalbos pamokose mokiniai rekonstravo „Aušros“ tekstą: aiškinosi to meto rašmenų ir rašybos ypatumus, kokios svetimybės išlikę iki mūsų dienų, aptarė, kodėl ir kokių kalbų įtaką patyrė lietuvių kalba ir galiausiai švarino kalbą. Anglų kalbos pamokose mokiniai kūrė plakatus, skirtus mėnraščio metinėms paminėti, per dailės pamokas – skelbimus, naudodami to meto simbolius, raštą, turinį, popierių. Informatikos ir technologijų pamokose mokiniai kompiuteriu piešė, redagavo, išleido reklaminį skelbimą laikraščiui „Aušra“.

Matematikos pamokose aštuntokai rinko duomenis iš „Visuotinės lietuvių enciklopedijos“  apie lietuvių mėnraštį “Aušra”, juos sistemino, braižė diagramas, darė išvadas.

Kūno kultūros pamokose pagrindinis akcentas buvo skaičius 140: mokiniai skaičiavo žingsnius, bėgo, atliko pratimus, mušinėjo kamuoliukus ir vykdė kitokią fizinę veiklą. Maža to, vyko estafetės, kurių metu reikėjo sudėti sakinį, surinkti žodžius, kurie buvo tiesiogiai susiję su „Aušra“, ir atmesti, tuos kurie su ja nesusiję.

Netradicinių, integruotų veiklų metu mokiniai suprato, kodėl ir kaip pasikeitė kalba, aptarė „Aušros“ svarbą lietuvių tautai.

Metodinės tarybos pirmininkė Lina Lapinskienė

 

 

Skip to content